El Tunco+ San Salvador, El Salvador & Antigua, Guatemala

7 juni 2013 - Antigua, Guatemala

Dinsdag om 4.00am vertrokken Kendell, Evi en ik richting El Salvador. De busrit was prima, beetje muziekje geluisterd, geslapen en gekletst. Rond 14.00u kwamen we aan op El Tunco in El Salvador. Dat is aan de kust. Daar verbleven we bij Papaya lodge, een chill hostal en die dag lekker in het zwembad gezeten, rondgewandeld en wat wezen eten. De volgende dag besloot ik om naar San Salvador te gaan. Kendell.zou 2dagen later naar Santa Ana gaan en Evi al naar Guatemala. Die ochtend nog even naar het strand geweest waar iedereen surfde aangezien de golven zo goed zijn.'s middags afscheid van de meiden genomen en de bus naar San Salvador gepakt. Een uur later stond ik bij estadio de Cuscatlan waar ik Beatriz een vroegere vriendin van mijn moeder zou zien. Gelukkig zagen we elkaar snel en kon ik mijn grote backpack in de auto dumpen. Met haar even naar haar werk gegaan waar ik, zoals mijn moeder me had gezegd, meteen veel kunst en jonge kunstenaars zag. Het was zo anders dan de westerse wereld, maar zo mooi! Dat ik erg benieuwd was naar de volgende dagen.'s avonds naar margarita, ook vriendin van mijn moeder gegaan waar ik bleef logeren. Na het ontbijt de volgende dag gingen margarita en ik naar Veronica, mijn vroegere nanny en dat zonder haar te hebben gewaarschuwd, dus toen ze me zag was ze perplexed en mega blij!! Zo leuk om te zien! Bij haar oude hetinneringen opgehaald en 's middags kwamen haar dochters waarmee we de hele middag en avond hebben besteed aan praten, vragen en lachen. Het was niet normaal lief hoe ze me ontviengen en het heeft me werkelijk aan het denken gezet over een paar dingen en verschillen tussen westerse mensen en mensen hier.'s avonds maakte vero pupusas, typisch voedsel uit Salvador, en ervan genoten voor 2! Ja Diego ik heb aan je gedacht tijdens het eten van de pupusas! De volgende dag met de hele Lopez familie naar los planes geweest wat erg hoge heuvels zijn met prachtig uitzicht, daarna naar de dierentuin waar ik vaak ging toen ik klein was en later in de avond met weer een andere vriendin van mijn moeder naar de theater geweest. De volgende dagen ook van alles met margarita en ook met fam. lopez gedaan, o.a naar de moeder van vero die in een boerendorp woont en erg mooi is voor de afwisseling. Veel groen, meertjes en de kippen gewoon los rondlopen. Zo heb ik verschrikkelijk veel van mijn tijd in San Salvador genoten en natuurlijk met de mensen om mee heen!. Woensdag middag vertrok ik alweer naar Antigua, Guatemala waar ik om 21.00u aankwam en meteen een hostal heb gezocht en eenmaal gearriveerd ik Kendell tegenkwam. Met haar en nog een paar jongens naar een open mic avond geweest, lekker biertje erbij gedronken en teruggegaan naar het hostal. Gisteren meteen de stad ingegaan en beetje rondgelopen. Wauw wat een verschrikkelijk mooie stad!! In sommige gedeeltes lijkt het ook een beetje op Cusco(Peru). Ook prachtige stoffen gekocht, in het centrum bij een parkje gezeten, gelezen en genoten van dit prachtige stad! Morgen vertrek ik alweer naar Flores waar ik natuurlijk gelijk door wil naar Tikal, waar de Maya tempels staan. Zin in!!!

1. Mirjam:
    9 juni 2013
    Aahhhh weer even alles bijgelezen en wat klinkt het toch allemaal geweldig! Superleuk ook dat je je oude nanny hebt gezien! En ik mag toch hopen dat je bij de Papaya lodge een foto voor ons hebt gemaakt haha!