1e surfles ever & San Juan del Sur

14 mei 2013 - San Juan del Sur, Nicaragua

Hello!! Nou het is ondertussen iets meer dan een week geleden dat ik uit Managua ben vertrokken om mijn alleen reis te beginnen. Eerst ben ik met Eu, mijn nicht een weekend naar playa Maderas in San Juan del Sur gegaan waar ze dus ook een surfwedstrijd hadden en daarna ben ik alleen naar San Juan del Sur gegaan. Om in maderas te komen is het niet zo makkelijk als je van Managua komt. Eu en ik stapten vòòr San Juan del Sur uit en zijn tot halverwege gelopen tot een man in een jeep stopte en zei dat het later op de weg gevaarlijk job zijn dus wilde hij ons wel brengen, hij was zelf opweg daarnaartoe om toeristen op te halen dus wij gingen mee. Hij was ontzettend vriendelijk en toen we er waren bleven Eu en ik bij een hostel genaamd los 3 hermanos. playa maderas is gewoon Klein dus je hebt maar 2 hostels daar en 1restaurant. Het is gewoon een klein strandje, maar erg mooi. Wij waren er rond 18.00u dus daar gewoon biertje besteld, strandwandeling gemaakt en gaan slapen.De volgende ochtend waren we vroeg wakker dus na het ontbijt wezen chillen op het strand en kijken naar de surfwedstrijd tot er een man kwam vragen of we een gratis surfles wilden. aangezien ik al surflessen wilde volgen was dit een goed begin, dus gelijk gedaan. Eerst op het zand.instructies gehad en daarna echt het water ingegaan. Omg het was echt zoooo leuk!! Maar had niet gedacht dat het zo moeilijk kon zijn!. Na 1000x vallen uiteindelijk een paar keer kunnen staan, helaas voor korte tijd, maar toch ik wilde verder, maar het was tijd om te stoppen. Tijdens een val ook vinnen van de surfboard tegen mijn been aagehad wat ontzettend pijn doet, dus was al voorbereid op een huge blauwe plek, wat er later ook kwam en mijn nicht er steeds in ging drukken!. Later op de dag hebben Eu en ik een paar mensen ontmoet die echt met amper geld, als hippies reizen, maar onwijs aardig. Zij vertelden over wat ze allemaal gedaan hadden en tijdens een biertje begon Paul, een van de jongens, gitaar spelen en zingen. Was super chill. De volgende ochtend lieten Eu en ik een gekleurde vlecht in ons haar maken door Eugenia, een van die meiden daar en vertokken we richting san Juan del sur. Daar aangekomen name Eu en ik afscheid en zo begon mijn verdere reis. Ik had in managua al hostels gezoch en las dat pachamama erg leuk was voor jonge backpackers. Dus ik ging er meteen naartoe en het zag er idd super gezellig uit. Dus besloot ik om daar te blijven. Ik sliep in een 12 kamer dorm waar ik meteen een nederlands meisje sprak en ik vervolgens maar de stad inging om het allemaal te ontdekken. De volgende ochtend stond ik vroeg op en tijdens het maken van mijn pancakes, je kan elke dag gratis pancakes maken en koffie drinken, sprak een jongen me aan, ook Nederlands en na het ontbijt samen met hem, David en een paar andere mensen naar maderas gegaan met een shuttle en het surfen geoefend. Helaas had ik weer pech en kreeg ik het surfboard recht tegen mijn voortanden aan en wist ik dat het niet zomaar een klap was geweest. Daarna toch nog even geoefend en liggen zonnen tot de shuttle ons kwam ophalen. Rond een uur of 17.30. Die avond met David en Shawn wat wezen eten en gechilled. Dinsdag ben ik naar de tandarts gegaan aangezien ik nog pijn had en daar hebben ze een foto genomen om te kijken en ik heb dus 3 scheurtjes in mijn 2voortanden en een fractuur. Dat is wat ik te horen kreeg en dat ik waarschijnlijk een maand last ervan kan hebben en ook niks ermee mag bijten. Super chill dus, ahum... nou ja dan maar idd rustig aandoen en in juni weer beginnen met surfen. Want echt wel dat ik het goed wil kunnen doen als ik terug in Nederland ben!. Die avond ook 2 meiden uit. Sweden leren kennen, Emma en Sophie en zij waren samen met nog een vriend, Oliver. Toen zijn David en ik met ze wezen eten en elkaar beter leren kennen. De volgende dag zijn Shawn, David en ik naar de heuvel gelopen waar de Jesus de la misericordia staat, de 2 e grootste Jesus van de wereld en terwijl we ernaartoe liepen nog door soort van bijen aangevallen, maar gelukkig deden ze niks naast het aan je kleven. Schrik moment maar ook wel even grappig.'s middags met David, Sophie,Emma, Oliver en kendell, meisje uit Canada die we ook ontmoet hebben, een booze cruise gedaan. We kregen dus in een bootje gratis drank, David en ik hebben nog een vis gevangen, gezwommen, fantastische zonsondergang bekeken, gelachen en toen we rond 18.00 terug waren in pachamama's zwembad gesprongen, en op elkaars schouders gesprongen en gevechten gehouden, wat ontzettend grappig was en dit ook terwijl David een paar keer ,, people from the booze cruise, come jump into the swimingpool'' of iets in die trand. Iig onwijs leuke avond met z'n allen gehad!!!. De volgende dag was iedereen beetje moe en brak, dus rustig aangedaan. Verder zijn we naar playa hermosa gegaan waar we gechilled hebben, beetje gezwommen en sommige van ons ook gesurfd. Die avond ook naar een mini bioscoop geweest en daar the hungergames gezien hebben. Die avond was er in pachamama een Internationale party waarbij je drankspelletjes ed kon doen en je je nationaliteit moest vertegenwoordigen. Eerst schreven we Ned en Holland op onze armen en later kwam David met het fantastische idee om sherps te maken. Dat gedaan en zo kon iedereen dus goed zien dat we nederlanders waren. Ook een bucket gedronken, Omg wat zit er veel in zeg!!! Pfff, maar was weer een ontzettend leuke avond!. Zondag was weer laatste dag dus hebben we die afgesloten met een poolcrawl waarbij we een super leuk gratis hemdje kregen en we naar verschillende zwembaden gingen. De laatste, naked tiger was zeker de leukste. Het staat op een heuvel en zo kon je zonsondergang zien. De volgende ochtend afscheid genomen van kendell waarmee ik waarschijnlijk naar Salvador en misschien naar Guatemalaan ga en van San Juan del sur en zijn mijn reismaatje David en ik richting Leon vertrokken om daar vulkanen te beklimmen en te vulcanoboarden.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam:
    15 mei 2013
    leuk leuk leuk!
  2. Daphne:
    15 mei 2013
    Super leuk Marlene! ben ook heel jaloers op het surfen!
    Jammer van je tand, maar naast het surfen is er genoeg te doen zo te horen! :)