Little Corn Island

7 juni 2013 - San Salvador, El Salvador

Hola!

Ondertussen zit ik in Antigua, Guatemala, maar zal even in één keer mijn blogg proberen te updaten.

Na de hike waren David en ik zo moe dat we eigenlijk wilden gaan slapen, maar toen begon een groep flipcup te spelen, een vet leuk bierspel!!! ( papayitas dit gaan we zeker spelen als ik terug ben!!) en wij sloten ons erbij aan. Het was super leuk en erna uit geweest. Op de dansvloer ontmoette ik Evi, waarmee we leuk hebben gedanst en wie misschien met Daav en mij naar Corn Island zou gaan. De volgende ochtend om 7u opgestaan, onze spullen gepakt en uiteindelijk met Evi, Kendall, David en ik richting Managua vertrokken waar we hoopten voor een plek in het vliegtuig naar Big Corn Island ( Caribische kust in Nica). Aangekomen in Managua hadden we pech, want er waren geen plekken meer, behalve voor woensdag ( 2 dagen later). Dus besolten we om maar over land te gaan. De hele dag beetje op het vliegveld gechilled en om 21.00u naar de bus gegaan. We hadden helaas suoer veel pech en verkochten ze ons een kaartje terwijl er geen plek meer was. Dat betekende dat later iedereen zat, mensen een doos kregen in het gangpad en daar als kippen zaten, sommige stonden en wij vieren bij de busschauffeur zaten, helemaal voorin op een verhoging wat later de motorkap bleek te zijn. Hm... hier komt dus de naam chickenbus vandaan!. Wij zaten in eerste instantie opgekropt daar, maar opzich wel pirma, maar later werd de motorkap gloeiendheet, dus dat was even super shit en kregen we een karton over de motorkap om te kunnen zitten. We zaten toen echt helemaal niet meer chill, het was warm en je kon je benen nergens kwijt! Gelukkig maakte David een paar keer onwijs grappige opmerkingen wat even als een opluchting voelde. Rond 3.00am kwamen we aan op El Riva waar we echt kapot waren en amper onze ogen open konden houden van vermoeidheid en vanaf daar pakten we een panga ( bootje) die ons naar Bluefields bracht. Het was een ontzettend mooie rit met veel groen! En wat we ook fantastisch vonden, was de taal daar, Creools , een soort engels met spaans. In Bluefields aangekomen  ontbeten en rondgelpen tot we het vliegtuigje namen naar Corn Island. Het was erg klein en zo vet! wij zaten achter de piloten en konden zien hoe zij alles deden. Uitzicht was ook prachtig!. Weer aangekomen in Corn Island snel de volgende panga naar Little Corn Island gepakt en hadden we alweer een erg mooie en leuke 20min. reis. In Little Corn verbleven we in een huisje paal voor het strand en het leek echt of  we op zo´n droomfoto van het strand zaten. De volgende ochtend beetje rondgelopen in het mini dorpje en ´s middags wezen duiken. Het was echt prachtig! we zagen verschillende soorten koraal en vissen en tot mijn grote vreugde ook twee haaien en een rog!. De volgende dag zijn David en ik ook weer wezen duiken en toen zagen we zes!!!!! haaien, een mega grote vis ( leek ook wel een mini walvis) en een soort van rog, alleen velen malen groter en met soort van snuit. Topdag gehad dus!. Die avond ook nog naar een strandparty geweest en vrijdag was alweer de laatste dag voor David en het regende. Shit!! dat was dus vet jammer. Niet zoveel gedaan en in de avond even een cocoloco gedronken en even afscheidsparty gehouden. Het was super leuk en veel gelachen!. Zaterdag helaas afscheid moeten nemen van mijn grote reisvriend en de rest van de dag op dit Caribisch eiland gechilled. Maandag vertrokken wij met het vliegtuig in een keer naar Managua en vanaf daar met een beetje stress en in de regen de shuttle naar Leon gepakt. Daar vet laat aangekomen en de shuttle van 04.00am geresserveerd naar El Tunco, Salvador.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade